Proč nepodcenit kontrolu zboží před odesláním
Není žádným tajemstvím, že všechny úspěšné firmy mají velice dobře podchycenou výstupní kontrolu objednávek i související procesy. Díky tomu se prakticky nestává, že zákazníkovi přijde jiné zboží, než jaké si objednal. Především špičkové e-shopy s elektronikou, značkovým oblečením či lékárenským zbožím využívají efektivních systémů, které se o výstupní kontrolu do značné míry postarají automaticky. Je nasnadě, že má-li váš e-shop prospívat a růst, musíte mít výstupní kontrolu, tedy poslední krok před samotným odesláním objednávky k zákazníkovi, perfektně zvládnutou.
Možnosti výstupní kontroly objednávek
Kontrola objednávek před odesláním zákazníkovi se samozřejmě mírně liší podle typu sortimentu. Obecně platí, že finální kontrola se provádí nejčastěji třemi způsoby:
-
s využitím hmotnosti zboží
-
vizuálně (podle obrázku)
-
podle čárového kódu výrobků
Využití celé uvedené trojkombinace je ideální pro minimálnínebo dokonce nulovou chybovost. Není ovšem výjimkou, že skladník má k dispozici pouze vizuální nebo hmotnostní kontrolu - a to je kámen úrazu, protože pracovník nemá dostatečné prostředky, jak zabránit chybám při vychystávání zboží. Výsledkem je nespokojený zákazník, který musí řešit výměnu zboží, a také frustrace na straně skladníka i vedoucího pracovníka, kteří za chyby odpovídají. Dále si proto představíme jednu z možností, jak chybovost radikálně snížit.
Zákazník očekává rychlé a bezchybné odeslání zboží
Věděli jste, že jen v loňském roce v tuzemsku nakoupilo přes internet 59 % lidí? Ještě v roce 2005 tento způsob nákupu využívalo pouhých 6 % osob, jak vyplývá z dat Českého statistického úřadu. Tato čísla rok od roku prudce rostou a zákazník si dnes na internetu může koupit téměř vše, na co pomyslí. A je také patřičně zhýčkaný konkurencí. Své zboží chce mít co nejrychleji a v naprostém pořádku. Efektivní výstupní kontrola objednávek zajistí rychlý proces odbavení i správnost připraveného zbožík odeslání. Eliminujete tak případné problémy, jako je zdlouhavá reklamace, zbytečné náklady na opětovné odeslání zboží a v nejhorším případě i ztráta zákazníka.
Rychlé zpracování objednávek bude vaší konkurenční výhodou
Třetina českých zákazníků má špatné zkušenosti s online nákupem. Objednané zboží buď dorazilo příliš pozdě, a nebo přišlo něco jiného, než si zakoupili. Takový výsledek je celkem zarážející, když přihlédneme k tomu, že každý e-shop by měl pro své vlastní dobro “šlapat jako švýcarské hodinky”. Dobře vyřešená výstupní kontrola znamená být o krok napřed před konkurencí a získávat spokojené a věrné zákazníky.
Správný skladový systém urychlí odeslání zboží a postará se o výstupní kontrolu
Nedostatky ve finální kontrole se dají hravě zvládnout. Nikoli tím, že budete vyvíjet nátlak na zaměstnance (což je bohužel častou praxí), ale tak, že si pořídíte důmyslný skladový systém šitý na míru vašim potřebám. Ideální je takový, který umožní kontrolu zboží pomocí čárových kódů, dokáže zobrazit náhled zboží včetně popisku, počet kusů a další zásadní údaje.
Někteří podnikatelé si neuvědomují, nakolikjim takové ucelené systémy usnadní činnost. Dostupná jsou i mnohá další rozšíření, jako je tisk faktur a přepravních štítků, odesílání SMS nebo e-mailu o stavu objednávky zákazníkovi či vygenerování EET dokladu.
Skladový systém doporučujeme pořídit rovnou s kompatibilním mobilním terminálem pro snímání čárových kódů a také s tiskárnou na tyto kódy, abyste jeho funkce využívali skutečně na maximum. Český software Macros je skvělým řešením, pokud hledáte cenově dostupný program s bezkonkurenční variabilitou. Sami si vyberete, jaké moduly pro vaše podnikání mají smysl, a zda chcete Macrosu svěřit pouze výstupní kontrolu objednávek, nebo i další agendu.